سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شلمچه
 
لینک دوستان
رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند : زنده نگهداشتن یاد حادثه شهادت دانش آموز بسیجی ، شهید فهمیده از اصالت های دوران دفاع مقدس می باشد
شهید محمد حسین فهمیده
صدای جمهوری اسلامی ایران با قطع برنامه های خود اعلام می کند که : نوجوانی سیزده ساله با فداکاری ، زیر تانک عراقی رفته و آن را منفجر کرد و خود نیز به شهادن رسیده است . لقمه از دست مادرش می افتد و می گوید :‏ « این محمد حسین من است » پدر اما باورش نمی شود .
خبر به پیر جماران می رسد و ایشان بی درنگ همان پیام معروف و زیبا را صادر می کنند :
« رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگتر است با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید .»
شهید فهمیده ، یکی از هزاران نونهال و دانش آموز وارسته کشور بود که با نثار خون خود بر طراوت و سرخی خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس افزود . او با سرمایه عظیمی از فهم و درک انقلابی و باورهای اسلامی به دنبال طوفان حوادث انقلاب وارد جنگ شد و با وجود سن کم خود ، در خونین شهر ، قهرمانی جاودانه گشت .
حسین فهمیده در طریقت ایصال به حقیقت برای ما تبدیل به اسطوره شده است ، اگرچه این رهبر 13 ساله از آسمان به زمین نیامده بود بلکه دل خود را آسمانی کرده بود .
انفجار نارنجک های او ، گرچه آن زمان ، بسیار سریع اتفاق افتاد و فرو کشید اما صوت حق طلبانه آن انفجار پس از طی 28 سال ، اکنون گوش مستکبران را کر کرده است . فلسطین ، عراق ، لبنان ، افغانستان ، بوسنی و ... امروز آوردگاه نبرد خط شهید فهمیده با رهروان شیطان است .
  ای کاش ما فهمیده ها را دیده بودیم  
یا لااقل فــهـمــیــده را فهمیده بودیم

ای کاش آن دم ما هم از باغ شهادت

یک شاخه از گل های غیرت چیده بودیم

آن روز کانان غسل با خون می گرفتند

ما را چه می شد کانچنان خوابیده بودیم

امـروز درهـای شهــادت بـاز ، باز است

ای کاش ما این جمله را فـهـمیـده بودیم



هشتم آبان سالروز شهادت بسیجی دلاور شهید محمد حسین فهمیده گرامی باد


لینک های مرتبط : زندگینامه شهید فهمیده

[ یکشنبه 86/8/6 ] [ 11:59 عصر ] [ سعید(یک بجا مانده) ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

خورشید اینجا عشق اینجا گنج اینجاست/ مهمانسرای کربلای پنج اینجاست/ این خاک گلگون تکه ای از آسمان است/ اینجا عبادتگاه فوجی بی نشان است
موضوعات وب
طراح قالب
امکانات وب


بازدید امروز: 116
بازدید دیروز: 80
کل بازدیدها: 1422366