سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شلمچه
 
لینک دوستان
بنام خدا
سلام دوستان عزیز
امیدوارم حال همه شما خوب باشه ، همانطوری که در پست قبلی قول داده بودم این پست را اختصاص دادم به زندگینامه شهید حاج حسین بصیر جانشین لشکر پیروز 25 کربلا که با داشتن سن بالا بسان شیری دلاور با خصم زبون نبرد کرد و سرانجام به خواسته خویش که شهادت بود رسید . ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید عزیز ، صلوات می فرستیم بر ارواح پاک و مطهر همه شهدای اسلام از صدر تا شهدای کربلای ایران . ضمناً فردا یعنی سی ام فروردین مصادف است با سالروز عملیات کربلای 10 در سال 1366 در غرب کشور که طی این عملیات مناطق زیادی بدست رزمندگان اسلام آزاد شد .
 

زندگینامه شهید حاج حسین بصیر
در سال 1322 در ایام سوگواری سالار شهیدان در شهر« فریدونکنار»« دیده به جهان گشود. از همان اوان کودکی علاقه خاصی به مسایل مذهبی داشت و طی سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مشاغل گوناگونی را تجربه کرد . در همین سالها همگام با روحانیت به رهبری حضرت امام (ره) به پا خواست و در رسوایی جنایتهای رژیم منفور پهلوی نقش ارزنده ای ایفا نمود . پس از پیروزی انقلاب در جهت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از دستاوردهای این نهضت خونین اهتمام ورزید . مدتی در کنار مجاهدین افغانی علیه رژیم اشغالگر شوروی (سابق)برای دفاع از مکتب توحیدی اسلام به مبارزه پرداخت . با آغاز جنگ تحمیلی به همراه اولین گروه از بسیجیان عازم جبهه های نبرد شد و در مشاغل گوناگون با متجاوزین عراقی به جنگ پرداخت و در این راه بارها مجروح شد اما هیچ خللی در عزم راسخ او در جهت استقرار حاکمیت ایران اسلامی به وجود نیامد . حتی شهادت برادر عزیزش نتوانست سلاحش را از وجود او جدا سازد و همگام با دیگر عزیزان رزمنده به دفاع از ارزشها پرداخت .
او که در روزهای نخست جنگ به عنوان یک پاسدار ساده وارد جبهه شده بود ،بعد ها به سمت قائم مقام فرماندهی لشگر 25 کربلا ،یکی از لشگرهای شاخص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رسید وتا هنگام شهادت افتخارات بی شماری در پرونده خود ثبت کرد.
مسئولیت های شهید در مدت حضوردر جبهه که نشان از رشادتهای اودارد به شرح زیر است:
1- جانشین گروهان در لشگر 25 کربلا
2- فرمانده گروهان درلشگر25کربلا
3- فرمانده گردان درلشگر25کربلا
4- فرمانده محور جبهه ذوالفقاری آبادان تا جبهه ماهشهر
5- فرمانده گردان یا رسول(ص) در عملیات طریق القدس ، فتح بستان ، رمضان ، محرم ، خیبر ، بدر،والفجر 4و6و7و8، کربلای 1و2و3و5و8و9 درهمین لشگر.
6- فرمانده تیپ یکم در لشگر25کربلا
7- قائم مقام فرمانده لشکر 25کربلا در عملیات کربلای10 .
اردیبهشت ماه وعملیات کربلای 10 در سال 1366 موعدوصل این سردار ملی به محبوبش بود که در« ماووت»و درخاک عراق به ملکوت اعلا پیوست .
درخشش و اوج ایثار شهید آنچنان بالا و والاست که وقتی پرونده رزم او را می گشاییم ،باجانفشانی هاو ایثار و رشادت بی حدواندازه او روبه رومی شویم. مردانگی جزء لاینفک زندگی اوست و با شرف و عزت به شهادت رسید به آسمانها پرکشید . اینان سرخیل کاروان بیعتند . بیعت با امام عصر(عج)و بیعت با نائبش امام خمینی (ره)
لینک های مرتبط :
آثار باقیمانده از شهید
منبع : سایت ساجد

[ پنج شنبه 87/1/29 ] [ 11:0 عصر ] [ سعید(یک بجا مانده) ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

خورشید اینجا عشق اینجا گنج اینجاست/ مهمانسرای کربلای پنج اینجاست/ این خاک گلگون تکه ای از آسمان است/ اینجا عبادتگاه فوجی بی نشان است
موضوعات وب
طراح قالب
امکانات وب


بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 64
کل بازدیدها: 1422218