سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شلمچه
 
لینک دوستان

امروز هجدهم فروردین سالروز شهادت سردار دلاور لشگر پیروز 25 کربلا ،
شهید محمد حسن طوسی است . به همین بهانه مروری داریم بر
زندگینامه این شهید عزیز که با هم میخوانیم .

 

                               

زندگینامه سردار شهید محمد حسن طوسی

« شهید محمد حسن طوسی » به سال 1337 در خانواده ای مذهبی ، متدین در روستای « طوسکلا » از توابع شهرستان نکاء دیده به جهان گشود از همان آغاز پدر و مادر با ایمانش در تعلیم و تربیت اسلامی وی سعی فراوان نمودند تا در آینده خدمتگزاری صادق و وفادار به اسلام و مسلمین تحویل جامعه دهند او دوره تحصیلات خود را در زادگاهش روستای طوسکلا و شهرستان نکاء پشت سر گذاشت پس از پایان تحصیلات آستین همت بالا زده و در مساعدت به خانواده بعنوان بازویی پرتوان ، یارویاور پدر گشت تا اینکه جهت انجام وظیفه سربازی فراخوانده شد او تمایلی برای خدمت در رژیم منحوس پهلوی نداشت پس از فشار زیاد از سوی ژاندارمری وقت ، بناچار خود را معرفی نمود که خوشبختانه دست حق به یاری وی شتافت و از سربازی در دستگاه ظلم پهلوی معاف گردید .
فعالیتهای سیاسی - مذهبی قبل و پس از پیروزی انقلاب
شهید طوسی از همان آغاز دوران جوانی در کنار فراگیری تعالیم اسلامی و مذهبی علاقه وافری به بالا بردن سطح بینش سیاسی خود داشت و به همین جهت در هیئتهای مذهبی پیش از انقلاب حضوری فعال و تعیین کننده داشت .
با آغاز نهضت خونبار اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) ایشان باتفاق تنی چند از وفاداران به انقلاب فعالیت سیاسی گسترده ای را در سطح منطقه آغاز نمود که تا سقوط حکومت ننگین شاهنشاهی ادامه داشت . بلافاصله پس از پیروزی برای حفظ دستاوردهای انقلاب ، ابتدا در کمیتة انقلاب اسلامی شهرستان نکا مشغول بکارشد سپس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ساری ثبت نام و به انجام خدمت شبانه روزی در این نهاد مقدس مشغول شد.

مبارزه با ضد انقلاب

با شروع توطئه ضد انقلاب در غرب کشور در رأس گروهی از پاسداران به منطقه کامیاران عزیمت نمود و ضمن آشنایی با سرداربزرگ سپاه اسلام جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان ، خدمات شایانی از خود به یادگار گذاشت سردار طوسی در سال 59 با شروع جنگ تحمیلی لحظه ای در انجام تکلیف درنگ نکرد و بعنوان فرمانده نیروهای اعزامی از استان مازندران در منطقه سر پل ذهاب حضور یافته و با رشادت و شهامت بی نظیر خود و دیگر همرزمانش در کنار سایر نیروها هجوم دشمن بعثی را سد نموده و ضربات مهلکی بر پیکر آنان وارد آوردند به همین خاطر ایشان از سوی فرماندهی وقت منطقه مورد تشویق قرار گرفت. پس از این مأموریت سردار طوسی بدلیل شجاعت و لیاقتی که از خود در میدان عمل نشان داده بود ، به فرماندهی عملیات سپاه ساری منصوب گردید . وی در این مقطع از عمر پر برکت خویش به درهم کوبیدن لانه های فساد منافقین کوردل ، چریکهای فدایی ، توده ایها و سایر گروهکهای چپ و راست پرداخت و طومار فعالیتهای مذبوحانة آنان را درهم پیچید .
و آنگاه که روباه صفتان منافق تاب مقاومت را در مقابل جان برکفان سپاه اسلام از دست دادند و به جنگل پناه بردند باز هم سردار طوسی با مسوولیت فرماندهی قرارگاه عملیاتی ناحیه2 جنگلهای شمال و فرماندهی عملیات سپاه منطقه 3 گیلان و مازندران با سازماندهی نیروهای گردان های رزمی و اجراء طرح شهید کلانتری (ره) به تعقیب باقیمانده ضد انقلاب در جنگل پرداخت . ظرف مدت 3 سال تلاش شبانه روزی ایشان و سایر برادران جان برکف سپاه ، شمار کشور از لوث وجود عناصر سرسپرده بیگانه بطور کامل پاکسازی شد .

شهید طوسی و دفاع مقدس

در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر در محور پل نو مسوولیت یکی از محورها و هدایت چندگردان را به سمت پل نو بعهده داشت و در همین عملیات بود که شدیداً مجروح گردید . در سال 62 به شوق جهاد فی سبیل ا… در منطقه عملیاتی والفجر 6 ( دهلران ) حضور یافت و بعنوان جانشین قرارگاه طرح لبیک ، مسوولیت بکارگیری گردانهای طرح لبیک یا خمینی از استانهای گیلان و مازندران را عهده دار گردید و با استقرار گردانها و تلاش شبانه روزی در منطقه لیاقت و شایستگی خودشرا بیش از پیش نمایان ساخت و در سایة همین درخشش بود که سال 63 به عنوان مسوول اطلاعات و عملیات لشگر همیشه پیروز 25 کربلا منصوب گشت و در این مسوولیت خطیر با برنامه ریزی دقیق ، سازماندهی وجذب نیروهای توانمند ، مخلص و کاملاً مورد اعتماد معاونت اطلاعات قوی و کارآمدی را بوجود آورد .
در سال 64 بر اساس تدبیر فرماندهی کل سپاه ، مبنی بر شناسایی همزمان در 6 منطقه مرزی ، شناسایی بخشی از مناطق عملیاتی را بعهده گرفت و در این راستا شخصاً مشکلترین مأموریتها را انجام داده و گاهاً تا چند روز در پشت خطوط مقدم دشمن حضور یافته و با زائرین کربلای معلاّ به شهر شهیدان اسلام و قرآن خوش آمدید . سرداران راستین ، خونین کفنان دل بسته ، عاشقان جان باخته ، شهیدان ماندنی تاریخ اسلام از سرزمین لاه گون کربلا خوش آمدید ، از سرزمینی که حامل پیامها ، شهادت طلبیها ، ایثارها ، محبیت و شفقتها ، اخلاص و صداقتها و وفای به عهد و هزاران هزار ارزش انسان ساز و انسان پرور با جانی ناقابل نه در برابر خلائق که در برابر مولای آزادگان و سرور شهیدان اسلام حضرت سیدالشهداء ، با کوله باری پر از رشادت و صلابت خلوص و صفا تقوی و پاکی سر تعظیم فرود آورده تا ندای جان بخش فرزند برومندش خمینی کبیر را لبیک گفته و همواره در خط ولایت و رهبری با حضور الهی خویش در نبرد با دشمن بعثی صهیونیستی با تمام صداقت و وفاداری به مکتب و مرام سید و سالار شهیدان اسلام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ایستادگی و استقامت خویش را به اثبات برسانید . درود خداوندی بر شما باد روزی که در نزد او می خورید گواراتان باد و امید است که با دعای شما ما نیز ادامه دهنده راه شما و وفادار صادق در خط ولایت رهبری بمانیم تا همانند شما رستگار شویم

وصایای شهید

انقلاب اسلامی ما در یک برهه ای از زمان واقع گردید که به جرأت می توان گفت که تمام اسلام در مقابل تمامی شرک و کفر واقع گردیده که پیروزی انقلاب باعث احیاء اسلام در تمام دنیا و شکست آن باعث شکست اسلام خواهد شد . پس باید همه دست بدست هم در صراط مستقیم و پیرو امام به حرکت ادامه دهیم .
تاریخ شهادت
تاریخ شهادت 18/1/66 در منطقه شلمچه کربلای هشت.


[ چهارشنبه 89/1/18 ] [ 8:25 صبح ] [ سعید(یک بجا مانده) ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

خورشید اینجا عشق اینجا گنج اینجاست/ مهمانسرای کربلای پنج اینجاست/ این خاک گلگون تکه ای از آسمان است/ اینجا عبادتگاه فوجی بی نشان است
موضوعات وب
طراح قالب
امکانات وب


بازدید امروز: 55
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 1422481